Relaxia Mia - Masáže a Kozmetika

Cvičenia pre zdravie

Čo  ponúkame?
Ako Jarka, tak aj ja sme „zaťažené“ na pohybový aparát so zameraním na chrbticu. Preto sme pre vás vytvorili špeciálne kondičné cvičenia, ktoré nesú v sebe to najlepšie zo všetkého, ale tak, aby vám pomohli, aby ste mohli cvičiť aj pri problémoch s chrbticou či kĺbmi, tak, aby sme ich zbytočne nenamáhali a nezaťažovali nevhodnými pohybmi. Jarka prešla cez kalanetiku, pilates, džezgymnastiku, aerobik, zumbu až po vytvorenie vlastného systému pre cvičenie, či už máte 20 alebo 120 :-) , takže dámy, aj vy skôr narodené, ste srdečne vítané a tešíme sa na vás. Ja som po 10 rokoch volejbalu prešla tancom (štandard i latina), džezgymnastikou, aerobikom, zumbou, korčuľovaním, posilovňou až som prišla k Fiveriders – úžasnému cvičeniu vytvorenému fyzioterapeutmi, ktoré naozaj treba vyskúšať :-) . Keďže sa tak trochu venujem pôsobeniu Luny na nás a náš život, ponúkam vám aj vynikajúce Lunárne cvičenia, ktoré sú zosúladené podľa jednotlivých fáz Luny a vplyvu na nás :-) .  Nuž a samozrejme úžasný Čchi kung, pri ktorom si naozaj užijeme.

A teraz trošku teórie o jednotlivých metódach, aby sme si ujasnili  informácie, o čom to tu bude.

AEROBIK je kondičné, vytrvalostné a dynamické cvičenie v sprievode tanečnej hudby zamerané na rozvoj srdcovo-cievneho a dýchacieho systému a na odbúravanie podkožného tuku. Priaznivo ovplyvňuje funkciu a štruktúru pohybového ústrojenstva a pozitívne pôsobí na nervovú sústavu. Na hodine sa využívajú jednoduché krokové variácie a choreografie. Sú v ňom využívané prvky vysokého aj nízkeho aerobiku. Aeróbne cvičenia majú nespočetné množstvo foriem. K najuznávanejším patria tie, kde sa cvičenie po relatívne dlhý čas vykonáva na strednej úrovni intenzity, ktorá tak veľmi priaznivo pôsobí na srdcovo-cievny a pohybový systém, napomáha zväčšovať kapacitu pľúc, mení metabolizmus a dokázaný je i pozitívny vplyv na psychiku.
Dôraz pri cvičeniach sa kladie na správne odcvičenie jednotlivých cvikov, ktoré môžeme zaradiť do dvoch kategórií:
- low impact – čo sú cviky, pri ktorých  jedna noha zostáva v kontakte s podlahou;
- high impact – poskoky, kedy sa telo v určitej časti cviku vôbec nedotýka zeme, za predpokladu minimalizácie záťaže na kĺby, čo však vždy nie je možné. Naše inštruktorky majú za sebou roky aerobiku, tancovania a štúdia pohybov a cvičení, takže sa tešia, až budú cvičiť spolu s vami…

JOGA je cvičenie, pri ktorom ide o duševno-telesnú cestu k poznaniu seba samého. Pravidelné cvičenie jogy dlhodobo čistí myseľ, spevňuje kosti, odstraňuje bolesti chrbta, naťahuje a spevňuje svalstvo a svalové úpony.
Ďalej joga stimuluje nervový systém, priaznivo vplýva na kardiovaskulárny systém, odbúrava tuk, tým, že súčasťou cvičenia je množstvo vytáčavých pozícií, ktoré masírujú a žmýkajú vnútorné orgány. Z tých sa následne vyplavujú toxíny, z tela sa dostávajú von spolu s telesným odpadom. Preto sú jogíni zdraví telom aj mysľou. Množstvo ľudí v súčasnosti vyhľadáva jogu práve preto, aby sa po každodennom ruchu dostali do rovnováhy. Povedzme si úprimne, kto z nás neskúšal aspoň nejaké cviky z jogy? Samozrejme aj naše lektorky :-) .

KALANETIKA je relatívne jednoduché cvičenie, ktorého cieľom je spevnenie a sformovanie postavy. Na rozdiel napríklad od kulturistiky nie je zameraná na nárast svalovej hmoty. Cvičenie je založené na cielenom preťahovaní svalov, ktoré sa posilňujú a zároveň zvyšujeme ich pružnosť. Princípom tejto metódy je časté opakovanie pohybov s malým rozsahom. Pretože neobsahuje žiadne poskoky, je kalanetika vhodná aj pre ľudí s chorými kĺbmi. Je to teda pokojné cvičenie pri pomalej hudbe ako pre ženy tak aj pre mužov zamerané na posilnenie a pretiahnutie celého tela. Napomáha správnemu držaniu tela a je vhodné pre všetkých, ktorí si chcú vyformovať postavu z estetického i zdravotného hľadiska bez veľkej aeróbnej námahy a bez činiek.
Kalanetika je ideálna pre tých, ktorí nemôžu alebo nechcú začať s intenzívnym cvičením, majú problémy s kĺbmi alebo už celé roky necvičili, či majú veľkú nadváhu. Základom cvičenia sú pomalé pohyby a cvičenci pracujú s vlastnou váhou. Pohyby robia v zložitej polohe s veľkým počtom opakovaní. Kalanetika pomáha spevniť svalstvo a možno ju cvičiť v každom veku.
Toto cvičenie je preto veľmi populárne u všetkých vekových kategórií. Len ak ju však vykonávate pod dozorom vynikajúcich inštruktorov, len tak sa naučíte celú zostavu vykonávať správne,  následne pocítite účinnosť kalanetiky a neublížite si, čo je pod neodborným dohľadom naozaj možné :-( . Opäť Vás poteším, že aj takúto inštruktorku máme k dispozícii. Tešíte sa?

PILATES
Metóda pilates je špecifický spôsob pohybu, ktorý umožní zmeniť telesný vzhľad aj psychický stav, upokojiť myseľ, vybudovať fyzickú aj psychickú rovnováhu. Pilates je  pohybová aktivita, ktorá vyžaduje sústredenie na správne dýchanie a techniku vykonávania pohybov, je to cvičenie, ktoré pomáha odstraňovať nesprávne pohybové strereotypy a budovať nové – kvalitné a zdraviu prospešné. Vyžaduje intenzívnu koncentráciu na vykonávanú činnosť, čo znamená intenzívne zapojenie fyzických aj psychických síl – hovorí sa o spojení tela a mysle.
Metóda pilates je jedným z najúčinnejších fitnes programov, ktoré sa v minulom storočí objavili. Vznikla takmer pred 100-mi rokmi, cvičí sa dodnes a je stále populárnejšia.  Podobne ako iné fitnes programy aj metóda pilates má svojich nadšencov a propagátorov medzi celebritami v oblasti umenia. Odporúčajú ju fyzioterapeuti a lekári pri zdravotných problémoch s chrbticou, kĺbami, celým pohybovým systémom… a nakoniec – úspešne ju využíva aj bežná verejnosť ako vynikajúci spôsob aktívneho oddychu, regenerácie a relaxácie.
Je to cvičenie, zamerané na vyrovnávanie svalovej nerovnováhy medzi preťaženými a ochabnutými svalovými skupinami, vonkajšími a vnútornými, tzn. na uvoľnenie a natiahnutie skrátených svalov a posilnenie oslabených, pretože svalová nerovnováha je hlavnou príčinou bolestí chrbtice. Je  vhodné pre každého – pri dodržaní základných pravidiel metódy a princípov techniky cvičenia. Podmienkou je samozrejme správny výber cvikov, individuálne podľa fyzických potrieb cvičenca, vykonávanie cvikov od jednoduchých foriem k zložitejším zostavám, postupné zvyšovanie náročnosti, dôkladné  zoznámenie sa so správnou technikou dýchania a jej dôsledné dodržiavanie. Nezanedbateľný je však ešte jeden dôležitý faktor – dobrá, ale naozaj dobrá, či lepšie povedané výborná inštruktorka :-) . A takú máte k dispozícii, našu (a od teraz už aj vašu) Jarku…
Pilates sú cvičenia vykonávané s vlastným telom, pomocou ktorých dosiahnete optimálnu telesnú kondíciu. Táto metóda odstraňuje bolesti chrbta, zlepšuje ohybnosť, silu, vytrvalosť, rovnováhu, koordináciu, dýchanie i telesný vzhľad. Vytvára štíhle svaly a cvičenie vyrovnáva svalové disbalancie, ktorými v súčasnej dobe trpí väčšina populácie.
Pilates totiž napomáha tomu, aby človek začal chodiť vystretý a cvičenia mu upevnia svaly, čím vás navyše prestanú trápiť bolesti chrbta. Tak ako sa posiňovanie s činkami stará o vybudovanie našich vonkajších svalových partií, tak o tie vnútorné sa dokáže postarať práve pilates.
Známe je vyhlásenie autora tohto na vtedajšiu dobu prevratného spôsobu cvičenia Josepha Pilatesa: Po desiatich hodinách sa budete cítiť lepšie, po dvadsiatich tak budete aj vyzerať a po tridsiatich hodinách získate úplne nové telo.

ZUMBA – pre tých, čo milujú hudbu a tanec, chcú pravidelne cvičiť a súčasne sa aj zabávať… Čo je Zumba? Je to niečo ako tanečný fitnes program, ktorý v 90. rokoch minulého storočia vytvoril tanečník a choreograf Alberto „Beto“ Perez z Kolumbie. Populárna je pre svoju  rytmickosť, efektívnosť pri tvarovaní postavy, zábavnosť i melodičnosť. Výrazne to umocňuje práve pestrosť tohto druhu fitnes cvičení. Fascinuje najmä atraktívna kombinácia dynamickej latinskoamerickej hudby a exotické tanečné pohyby. Cvičenie je postavené na princípe fázového tréningu. Pri ňom dochádza k účinnému spaľovaniu tukov vo všetkých častiach tela. Celým jeho obsahom je skvelá zábava. A dôležité je i to, že nie je iba pre mladých ľudí, ale starším ideálne pomáha pri nadobúdaní stratenej kondície. Všetci si dokážu vyformovať postavu – nohy, brucho a zumba posiľňuje i srdce. Maximálne pozitívne je, že vás zbaví stresu a pomôže vypotiť všetky problémy.
Zumba  v sebe spája základné rytmy ako merengue, salsa, foxtrot, cumbia, reggaeton,  brušný tanec, valčík, tango i sambu;  je vynikajúca ako pre mladých, tak i pre staršiu generáciu,  na intenzívne spaľovanie kalórií a posiľňovanie, pre dievčatá a chlapcov do cca 12 rokov, kde v sebe zahŕňa mestské typy tancov ako hip hop, reggaeton a pop s konceptmi ako koordinácia, disciplína, istota a tímová práca.
Zumba, je úžasná a je skutočne nesmierne nákazlivá. Ľudí všetkých vekových kategórií očarí hudba, jednoduché tanečné pohyby a v neposlednom rade výsledky, ktoré sú viditeľné postupným skrášľovaním postavy. Aké budeme mať však výsledky, či budeme spokojné, či budeme stačiť sledovať  „namakanú“ lektorku-tanečníčku, alebo z toho všetkého odídeme frusrované a znechutené, závisí opäť od výbornej inštruktorky, od jej šikovnosti a ochoty pracovať a prispôsobiť sa cvičenkám, ktoré má okolo seba a nie sa len predvádzať, aká je šikovná so slovami „veď sa nejako chytíš“… Tak sa príďte „chytiť“ :-) . U nás s láskou, pohodou, kľudom i milým slovom.

QI KUNG  (čchi kung, Qi gong) – je jedným najznámejších cvičení v Číne ako aj Európe a nazýva s aj osem kusov brokátu. Vznikol približne pred 1 000 rokmi počas dynastie Song,  no jeho pôvod  možno vysledovať až v starej Číne približne 2 500 rokov pnl. Neskôr ho Tradičná čínska medicína zaradila ako súčasť svojich základných metód liečenia a stal sa veľmi populárny  pre výborné zdravotné účinky.
Hlavným cieľom Čchi kungu je rozvíjať vitálnu energiu Qi (čchi) človeka, čím pomáha zvyšovať imunitu, napravovať poškodenia vzniknuté chorobou a harmonizuje tok energie v ľudskom tele.  Starší ľudia môžu praktikovať čchi kung pre jeho špeciálne terapeutické a rehabilitačné vlastnosti. Športovci  ho môžu takisto praktizovať ako doplnok svojho tréningu.
Je to úžasné vnútorné cvičenie pre rozvoj „troch drahocenností“ Qi (čchi ako vitálna energia), Jing (esencia) a Shen (duch). Keď cvičíme pravidelne, spriechodňujeme a aktivujeme šľachy a svalypodporíme relaxáciu a zvládanie stresu, bránime ochoreniam z nadmernej fyzickej záťaže a najmä aktivujeme tok vnútornej životnej energie v meridiánoch, čím posilňujeme vnútorné orgány a približujeme sa k dlhovekosti zachovaním a skvalitnením zdravia, sily tela a mysle.
Ba Duan Jin nás privedie do harmónie s vesmírom. Dodnes sa cvičí v dvoch formách; a to v stoji a v sede (pre starých a slabých ľudí). Podporuje dýchací a obehový systém, silu končatín, flexibilitu kĺbov a privádza do rovnováhy organizmus ako celok. Pomáha liečiť cievne ochorenia a osteoporózu. Cvičenie je veľmi obľúbené aj v západnom svete pre jeho rýchle výsledky.
Pomáha pri rôznych problémoch ako napríklad pri vyčerpanosti, nespavosti, výraznej únave, bolestiach hlavy, chrbtice, kĺbov.
Podporuje odolnosť organizmu voči stresu a tlaku okolia, emočnej a psychickej rovnováhe, pri syndrómoch vyhorenia, depresiách, neurózach, slabej pamäti, strate koncentrácie.
Pomáha pri uvoľnení od vnútorného napätia a veľkého tlaku myšlienok v hlave (zastavenie myslenia).
Podporuje  imunitu, reguláciu vlastnej hormonálnej činnosti organizmu, celkovú regeneráciu, tvorbu a čistenie krvi, trávenie, dýchanie a detoxikáciu organizmu. Pomáha objaviť samého seba a svoju cestu života.

FIVERIDERS - nám umožňuje komplexné cvičenie na celé telo v režime, ktorý si volíme svojím vlastným pohybom. Počas jednotlivých cvikov posilníme všetky svaly, vrátane hlbokých a stabilizačných svalov, na ktoré veľmi často zabúdame. Posilňovanie a aktívny pohyb sú základom pre ideálne tvarovanie tela a chudnutie. Viac v sekcii Zdravie a klub.

V RYTME LUNY – ak sa skutočne zaujímame o dianie a fungovanie v našom tele, o princípy a odpoveď na otázky, čo sa v ňom vlastne deje ako to tam funguje a ako si orgány plnia svoju úlohu, potom sme už iste zistili, že boj s chorobnými príznakmi je márny. Pokiaľ nenájdeme príčinu a neuvedieme telo opäť do harmónie. A práve preto potrebujeme lunárne cvičenia, pomocou ktorých sa nám časom podarí dať telíčko do poriadku, nadobudnúť rovnováhu, energiu a nazbierať nové sily. Dôverujme svojim pocitom a nechajme vojsť do tajných kútov nášho organizmu nový život, ktorý v nás prebudí zabudnuté vnímanie, tak dôležité pre život.